Mindfulness gyakorlat repülőgépen

Olvasási idő: 2 perc

Száz százalékosan itt a nyár. Van aki még csak fejben tervezgeti a jól megérdemelt pihenés részleteit és van aki már útnak is indult. Aki azt tervezi, hogy hosszú útnak indul méghozzá repülővel és már előre retteg, hogy hogyan fogja túlélni az utat, lezuhan-e a gép, vagy “csak” kényszerleszállást kell végrehajtania, vajon lesznek-e idegesítő utasok, ordibáló gyerekek és mégis mi a frászt fog csinálni egy utastérben tizenhat órán keresztül, az először is vegyen egy mély lélegzetet és olvassa el a következő összefoglalót.

Hallottam már olyanokról akik nagyon szeretnek repülni, alig várják hogy az ablak mellé üljenek és fantasztikus képeket készítsenek a felszállás csodálatos élményéről. Akik élvezettel nézik a jobbnál jobb filmeket az aprócska kivetítőjükön, akiket nem zavar a zsúfoltság, nem zúg a fülük, nincs folyamatos hányingerük, kényelmesen elférnek az ülésükön, nem unatkoznak vagy éppen nem szoronganak azon, hogy vajon lesz-e bármiféle armageddon, tömeggyilkosság vagy terrortámadás a gépen. Nekik a repülés élmény, de nem mindannyian vagyunk ezzel így.

Sokunknak a repülőgéppel való utazás az egyik legerősebb szorongást kiváltó tényező. Nekem sem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé, annak ellenére, hogy szeretek utazni, így szeretném veletek megosztani az egyik kedven gyakorlatomat, ami segítségemre volt, hogy könnyebben és gyorsabban teljenek a levegőben töltött órák.

Helyezkedj el kényelmesen, a lábaidat ne keresztezd, enyhén hajlítsd őket be.

Ha teheted vedd le a cipődet és mindkét lábfejedet puhán tedd a talajra. Érezd meg a talpaid alatt a talajt, a padlószönyeg anyagát.

Vegyél pár mély lélegzetet az orrodon keresztül.

Tudatosítsd, hogy most éppen utazol és egy egyszerű mindfulness légzőgyakorlatot végzel.

Érezd meg ahogy a hátad rásimul az ülésedre, ahogy a testedet megtartja az ülőpozíció.

Vegyél pár mély lélegzetet az orrodon keresztül.

Tedd a kezeidet a combjaidra, tenyérrel lefelé nézve. Engedd meg hogy a karjaid ránehezedjenek a lábadra.

Lassan, puhán csukd le a szemeidet anélkül hogy összeszorítanád a szemhéjadat.

Figyeld meg a körülötted lévő hangokat és zajokat. A repülőgép zúgását. Az emberek csevegését. Csak figyelj, ítélkezés nélkül. Tekints a hangokra úgy mintha tompa háttérzene lenne a mostani gyakorlásodnak.

Irányítsd a figyelmedet a légzésedre. És vegyél lassan 10 mély lélegzetet az orrodon keresztül, be és ki.

Lassan hozd vissza a figyelmedet ismét a repülőgépbe. Halld meg ismét a zajokat, a repülőgép zúgását, az emberek csevegését.

Érezd meg újra a talpad alatt a padlószőnyeg anyagát.

És mielőtt kinyitnád a szemedet, lazítsd el a homlokodat, tégy egy aprócska mosolyt a szád jobb sarkában és ismételd el magadban háromszor: “Minden rendben lesz. Nincs semmi, amit most tehetnék. Élvezem az utazást.”

 

 

 

Kapcsolódó bejegyzések

About the Author /

niki@letitslow.hu

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.