Ízek, Színek, Ciprus – Egy falat mediterrán

Olvasási idő: 2 perc

2018. március 1. A tél leghidegebb napja. Mi lenne alkalmasabb időpont a legutóbbi tavaszolásom felelevenítésére? Amúgy is csütörtök van, úgyhogy hódolok egy kicsit a #throwblackThursday láznak.

Larnaca, te csodás!

Karácsonyi ajándékként kaptam ezt az utat, február elejére, pont a vizsgaidőszak kipihenésére.

Bár a sziget szezonja április és október között van, de még a legzordabb téli hónapokban is 15 °C körül van az átlag hőmérséklet. Így volt ez akkor is, amikor mi látogattuk el Ciprusra.

Még az utazás alatt lehetőségem volt kipipálni egy tételt a bakancslistámról, ugyanis életemben először láttam naplementét felülről. Egyszerűen csodálatos, megnyugtató, megindító és varázslatos.

Van valami mókás a ciprusiak – ciprióták – attitűdjében. Bár lehet, hogy csak nekem furcsa, és érthetetlen, hogy mindenre ráérnek. A szó szoros értelmében. Mint például a sofőr, aki kijött elénk a szállodából, mivel későn szállt le a gépünk, és este már meglehetősen hektikusan járnak a buszok – napközben is, de mi ezt akkor még nem tudtuk. Szóval a transzfer. Harminc percet vártunk, úgy, hogy előre elküldtük a szállásnak, hogy mikor száll le a gép. Harminc perc. Ennyi idő alatt el lehet intézni a bevásárlást vagy elszürcsölni egy kávét. Toporogtam, járkáltam fel-alá, és mormoltam az orrom alatt. Mert már mindenkit elvittek tök üres volt a reptér, nem volt ott már rajtunk kívül senki se, csak az állig felfegyverzett katonák.

Szépen, lassan, ahogyan teltek a percek, kezdtem megnyugodni. Elengedtem a kényszert arra, hogy csináljak valami „hasznosat”.

Körbe néztem. Figyeltem, ahogyan a jobbkormányos autók elhaladnak előttünk. Élveztem a langyos szellő fuvallatát az arcomon, amit már hónapok óta hiányoltam. Mire megérkezett a transzfer már nem bántam, hogy késett. Hiszen nem siettünk sehova, az ágy megvár.

Másnap reggel elindultunk felfedezni a város(ká)t. Az út a központba egy tengerparti sétányon vezet, ahonnan tökéletes kilátás nyílik a tengerre. A parti út kis terrakotta, kék tetejű, házikókkal, tavernákkal szegélyzett.

Amikor kiértünk a tengerpartra rögtön éreztem ahogyan szétárad bennem a nyugalom. Imádom a tengert. Az illatát, a hangját, ahogyan a kavicsokat görgetik a hullámok, a színét, az erejét, mindent.

Mivel mindketten szeretjük a pocakunkat, ezért kétség sem fért hozzá, hogy szeretnénk elmerülni a helyi gasztonómia rejtelmeiben. Pont ebédidő lett, amire felfedeztük Larnaca kis kacskaringós utcáit. Keresgéltünk, hogy melyik étterem legyen a kiválasztott, majd egy kedves kis taverna mellett döntöttünk. Sokan voltak vasárnap délután, úgy látszik a ciprióták is inkább együtt ebédelek valahol. Hosszas gondolkozás után egy két személyes souvlaki tálat választottunk. Mivel az ételeket frissen grillezték, ott mellettünk, és a forgalom is nagy volt, ezért elég sokáig tartott, amíg megkaptuk az ebédet. Ekkor már nem zavart a várakozás ténye. Egyedül az íny-csiklandozó illatok, és a szomszéd asztaloktól kacsingató ételek emlékeztettek arra a tényre, hogy már jó ideje ülünk az étteremben.

Mint kiderült, nem vártunk hiába. Minden étel friss, ízletes és jó minőségű volt. A hús pálcák fűszerezése tökéletes harmóniában állt magával a hússal, nem nyomta el, hanem szelíden kihangsúlyozta az ízét, amit a grill halvány füstje tett teljessé. A tzaziki egyszerűen zseniális volt, a kanál megállt volna benne, olyan sűrű joghurtból készítették. Nem volt tolakodó benne az uborka mennyisége, vagy a foghagyma, hanem tökéletes harmóniát alkottak az ízek. Hab a tortán a saját recept alapján, helyben sütött pita, ami szerintem még a legzordabb szíveket is felolvasztja. Mindig is tudtam, hogy egy jó ebéd után sokkal jobb a nap, de ezután a nagyszerű ebéd után helyre zökkent a világ rendje.

A végeredmény: teli pocakok, és boldog mosolyok. Bevallom, annyira elégedettek voltunk, hogy az utolsó napi ebédünket is itt költöttük el.

Kapcsolódó bejegyzések

About the Author /

b.anett0928@gmail.com

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.