Hogyan javíthatjuk a meditációs gyakorlásunk minőségét?

Olvasási idő: 2 perc

Volt már olyan, hogy leültél meditálni és nem tudtál ellazulni? Fájt a hátad, zsibbadtak a lábaid és a kényelmetlenség miatt egy pillanatra sem tudtál ellazulni? Vagy hogy a gondolataid és az érzéseid olyan sebesen pörögtek, olyan intenzitással sorakoztak egymás után, hogy egy technika sem segített az elengedésükben? Vagy egyszerűen olyan mérhetetlen fáradtságot éreztél, hogy elaludtál? Velem sokszor előfordultak ezek az esetek, és a mai napig vannak olyan napjaim, amikor úgy érzem, hogy nehézséget okoz a gyakorlás. Ilyenkor könnyedén azt gondolhatjuk, hogy bennünk van a hiba, vagy hogy az egész módszer csak egy jól felépített marketing propaganda. Ez természetesen nem így van.

Összegyűjtöttem 3 olyan módszert, melyek sokat segítettek nekem abban, hogy valóban élvezni tudjam a gyakorlásokat.

Aludjunk eleget

Gyakorlásunk minőségét nagyban befolyásolja az, hogy mennyire vagyunk fáradtak és hogy sikerült-e előző este időben lefeküdnünk. Ha túl fáradtak vagyunk, akkor igerültté, türelmetlenné vagy unottá válhatunk a gyakorlásunk során. Az alváshiány az életünk számos területére negatív hatással van, így van ez a meditációval is.

Nyújtsunk és mozogjunk

A gyakorlás megkezdése előtt érdemes minimum 10 percben átmozgatni a testünket. Ez lehet egy kellemes jóga vagy egy séta a parkban. Olyan mozgást válasszunk, ami nem emeli meg túlzottan a pulzusunkat és segít ellazítani és átmozgatni a testünket. Ha a testünk laza és rugalmas, könnyebben tudunk egyhelyben ülni.

Lazítsunk

Közvetlenül a gyakorlásunk előtt engedjünk meg magunknak pár perc pihentető lazítást. Csináljunk valami olyat ami számunkra igazi feltöltődést jelent. Olvassunk a kedvenc könyvünkből pár oldalt, hallgassunk zenét, vegyük elő a fiók mélyén lévő színezőt vagy csak feküdjünk hanyatt és lazítsuk el a testünket és hangolódjunk a gyakorlásra.

A meditáció gyakorlásának célja a jelen állapot megfigyelése. A bennünk lévő és körülöttünk lévő világ ítélkezésmentes elfogadása. Az hogy éppen, hogy érezzük magunkat az csak egy pillanatnyi állapot. Mégis gyakran úgy érezzük, hogy minden egyes meditációs gyakorlásnak a tökéletes nyugalommal kellene minket megajándékoznia. Emlékeztessük magunkat arra hogy minden gyakorlás jó gyakorlás, hiszen nem teszünk mást csak megfigyelünk. Ne hajszoljuk a tökéletességet, ne igyekezzünk túlságosan és próbáljuk ki ezt a 3 módszert. Készüljünk fel a meditációs gyakorlásunkra és figyeljük meg az előkészületek jótékony hatásait a meditációnk minőségére.

 

 

Kapcsolódó bejegyzések

About the Author /

niki@letitslow.hu

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.