Hogy a mindfulness valóban a mindennapjaim része legyen

Olvasási idő: 2 perc

Amikor először megízleljük a mindfulness gyümölcseit, felmerül bennünk a kérdés, hogy hogyan tovább, hogyan építhetjük be a rohanó hétköznapjainkba a gyakorlást anélkül, hogy ne nyűg és áldozat legyen ez számunkra.

Gyakran keresünk (és találunk is!) rengeteg kifogást, hogy miért nem fog sikerülni

nincs rá elég időm, nincs egy nyugodt hely a lakásban és amúgy is ez a nyugalomra való törekvés és tudatos jelenlét egyáltalán nem az én stílusom. Amint sikerül átvergődnünk magunkat eme vélt vagy valós akadályokon, akkor azonnal és boldogan kezdünk bele a gyakorlásba. De ha már egyszer az életünkbe próbáltunk valami újat, szokatlan bele vinni, mint például az egészséges táplálkozást, a rendszeres mozgást, korán kelést, vagy próbáltunk már leszokni a dohányzásról, lustaságról, halogatásról és éreztük már, hogy a kezdeti lelkesedés ide már kevés lesz, akkor ismerős lehet az érzés, amikor az első két hét után feladjuk a rendszerességre való törekvésünket. Nincs ez máshogy a mindfulness gyakorlással sem. Hogy miért nem, arra pedig egyszerűen annyi a válasz, hogy azért mert még nem vált a szokásunkká, nem vált az életünk részévé.

Amint sikerül a mindfulness gyakorlásunkat egy olyan napi szokásunkká tenni, mint például a fogmosást, akkor nyert ügyünk van.

A tudomány álláspontja szerint 21 nap szükséges ahhoz, hogy egy új szokást kialakítsunk. Nem tűnik, olyan soknak, mégis nem egyszerű feladat. Íme három lépésben, hogy hogyan kezdjünk neki:

Elköteleződés

Első és legfontosabb lépés, hogy határozzuk el magunkat, hogy kitartóan és minden nap gyakorolni fogunk. Hogy nem gyártunk kifogásokat, hogy ma miért is nem tudunk gyakorolni. Ez talán az egyik legnehezebb lépés.

Következetesség

Ha sikerült a kellő motivációval felvérteznünk magunkat, akkor alakítsunk ki egy rendszerességet a gyakorlásainkban. Mindegy, hogy reggel vagy este szánunk egy kis időt a gyakorlásra, a lényeg hogy lehetőleg minden nap ugyanabban az időben gyakoroljunk. Ez segít abban, hogy egy rendszer alakuljon ki az életünkben és következetesek tudjunk maradni.

Kitartás

Legyünk kitartóak. A gyakorlás eredményei akár már rövid távon is érezhetőek. Már egy gyakorlás után úgy érezhetjük, hogy sikerült elengedni a gondolatainkat és megtaláltuk a nyugalmat. Viszont lehet, hogy ez az érzés csak a sokadik gyakorlás után fog eljönni. Ne hibáztassuk magunkat és ne hagyjuk abba a gyakorlást. Emlékeztessük magunkat, hogy a gyakorlás célja a jelen pillanat ítélkezésmentes megfigyelése és elfogadása, a nyugalom elérése úgymond “csak” egy mellékhatás.

 

About the Author /

niki@letitslow.hu

Niki egy lelkes tréner, szervezet és folyamatfejlesztő. A mindfulness és a meditáció magas szintű ismeretét Buddhista szerzetesektől tanulta Thaiföldön.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.