Gondolkodási szokásaink – 7 dolog, amit engedj el!

Olvasási idő: < 1 perc

A negatív gondolkodásunk sémái sokszor a régi, jól begyakorolt rutin gondolatokon alapulnak. A legfőbb motivációnk általában az, hogy kihúzzuk magunkat egy-egy kellemetlen helyzetből, vagy éppen elkerüljünk egy stresszes találkozást. Ezek az öntudatlan rutinok azért léteznek, mert megmaradunk a tudatalatti „módban”, és hagyjuk, hogy a rossz szokásaink járják át a mindennapjainkat.

Íme a hét olyan mozgató rugó, ami negatív hatással van ránk:

  1.   “Robot-pilóta” üzem módban éljük az életünket (ahelyett, hogy tudatosan szemlélnénk a világot, és tudatos döntéseket hoznánk).
  2.   A gondolatainkkal kapcsolatos tapasztalatokra építünk (ahelyett, hogy közvetlenül az érzéseinkre hagyatkoznánk).
  3.   A múltban és a jövőben élünk (ahelyett, hogy tejes mértékben a jelenben lennénk).
  4.   A kellemetlen dolgokat megpróbáljuk elkerülni, elmenekülni előle, vagy éppen megszabadulni tőle (ahelyett, hogy érdeklődéssel közelítenénk meg az új dolgokat).
  5.   Szükségét érezzük annak, hogy a dolgok máshogy legyenek, mint ahogy most vannak (ahelyett, hogy megengednénk nekik, hogy csak legyenek úgy, ahogyan vannak).
  6.   A gondolatainkat igaznak és valóságnak látjuk (ahelyett, hogy olyan mentális eseményként értékelnénk őket, amik vagy valóra fognak válni, vagy nem.)
  7.   Kíméletlenül, és gorombán kezeljük magunkat (ahelyett, hogy kedvesen, és megértően fordulnánk magunk felé)

A jó hír az, hogy megtanulhatjuk, hogy hogyan lépjünk, és maradjunk ki tartósan ezekből a gondolat körökből. Az első lépés, hogy legyünk tudatában ezeknek a gondolatoknak, és engedjük el őket. AZ elengedés azt jelenti, hogy kiszállunk ezekből a rutin körökből, felszabadítva magunkat az alól a szorító- lüktető érzés alól, hogy a dolgoknak igenis másként kéne lenniük.

A pozitív attitűd és a kedvesség megakadályozzák a régi, rossz gondolkodási szokások visszatérését, és megmutatják nekünk, hogy a ha a kevésbé várt élményeket kíváncsisággal közelítjük meg, akkor egy teljesen más, pozitív kapcsolatot tudunk kialakítani velük.

Forrás

Zindel Segal: The 7 Drivers of Old Habits of Thinking, Mindful, April 14, 2016

 

Kapcsolódó bejegyzések

About the Author /

b.anett0928@gmail.com

Anett. Egyetemista, sütiimádó, kutyabolond. Valamit mindig agyal, kitalál, tervez, pörög, gondolkodik. Pont, mint Micimackó. A mindfulness alapokkal ismerkedik, első kihívása a tudatos fogmosás.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.