Egy új hype vagy egy életminőséget javító eszköz a tudatos lassítás?!

Olvasási idő: 2 perc

A mai rohanó világunkban mindenki egyre gyorsabban és hatékonyabban akarja elérni a kitűzött céljait, és a lassításra, mint fogalomra úgy gondolunk, mint valami vágyainkat szabotáló, időrabló tényezőre. Folyamatosan magunk előtt tologatjuk a teendőinket, ragasztgatjuk a postitjeinket, avagy újabb és újabb produktivitást segítő applikációt töltünk le annak reményében, hogy érezzük a „haladás érzését”.

Mit szólnátok, ha ma a Slow világnapon tudatosan megpróbálnánk együtt lassítani?

A miértekre és a hogyanokra, cikkemben igyekszem választ adni.

A slow elnevezés magában hordozza a tudatosságot, a fenntarthatóságot, az emberek és a környezet tiszteletét. Gyökerei egészen 30 évre nyúlnak vissza Olaszországba, ahonnan Slow Food mozgalom ered. Mára létező fogalommá vált számos területen, mint például: slow travel, slow sport, slow money, slow work, slow city.

Nah de mégis mit tud adni nekünk a slow szemlélet?

A slow életérzés nem azt jelenti, hogy törökülésben meditálunk egész nap, sokkal inkább egy eszköz, mellyel tudatosabban, éberebben tudjuk megélni a pillanatot, jobban megismerjük önmagunkat, tudatosítjuk az érzéseinket.

Jelentősen csökkenthető a stressz és növelhető ezáltal az életszínvonal, ha visszaveszünk a túlpörgött életritmusból.

Ha szeretnénk a tudatos lassítók útjára lépni, célszerű mindennapi, praktikus gyakorlati dolgokkal, rutinokkal kezdeni a változtatást.

Ehhez összeszedtem nektek néhány lehetőséget, amiket én is próbálok minél többször alkalmazni.

    1. Sétálj lassabban, vezess lassabban, ne türelmetlenkedj a buszmegállóban.
    2. A hétvégét szenteld a pihenésnek, ne tervezd túl, ne akard bepótolni mindazt amire hétköznap nem volt időd.
    3. Indulj el sétálni, bolyongj céltalanul a városban, fedezz fel ismeretlen részeket. Merülj el az építészeti csodákban.
    4. Kelj fel fél órával korábban és töltsd el ezt az időt magaddal.
    5. Tölts minél több időt a természetben, vagy állatok között.  Segít más perspektívába helyezni a dolgokat.
    6. Meditálj/jógázz. Sportolj bármit, amiben örömödet leled.
    7. Vezess hála naplót. Felkelés után vagy lefekvés előtt írd össze azt a 3 dolgot amiért aznap hálás vagy. Ezen egyszerű gyakorlat stimulálja az agyadat, és már pár nap után boldogabbnak érzed magad tőle.
    8. Értékeld, hallgasd a csendet.
    9. Tarts digitális detoxot, vagy ha ezt soknak érzed elég ha minimalizálod az offline jelenlétedet.
    10. Gyújts egy gyertyát, és feledkezz bele egy jó könyvbe.
    11. Egyél valamit úgy mintha most ennél először, nézd meg az étel textúráját, ízleld, szagold meg.

Ha további inspiráló tippekre van szükséged, böngészd kedvedre az 5 perc mindfulness rovatunkat!

 

 

 

 

Kapcsolódó bejegyzések

About the Author /

hello.....@crea.space

Timi újságíróként végzett. Rajong a pszichológiai témájú könyvekért, és az északi életérzésért. Imád jógázni, és futni. A mindfulnessel egy éve kezdett el ismerkedni.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.