3 egyszerű mindfulness gyakorlat a belső nyugalom megteremtéséért

Olvasási idő: 2 perc

A következő gyakorlatsor mindenféle előképzettség nélkül, bárki számára elvégezhető. Ha úgy érzed, hogy szükséged lenne egy kis nyugalomra és ehhez szívesen kipróbálnál mindfulness gyakorlatokat, akkor próbáld ki a három feladat közül az egyiket, vagy akár mind a hármat. Kérlek a gyakorlat megkezdése előtt emlékeztesd magadat a tudatos jelenlét alapszabályaira: légy nyitott és elfogadó a feladattal kapcsolatban, ne ítélkezz önmagadon, ha elkalandoznak a gondolataid, mert ez teljesen rendben van és ne felejtsd el élvezni azt, hogy megajándékoztad magad egy kis idővel.

 

  1. Áramlás

 

 

Ha van lehetőséged keress egy nyugodt helyet, ahol meg tudsz pihenni, ahol egyedül lehetsz és lazíthatsz egy kicsit.

Helyezd magad teljes kényelembe, válassz valamilyen ülő pozíciót, hogy a figyelmedet fenn tudd tartani.

Vegyél egy mély levegőt.

Érkezz meg.

Lazítsd el a testedet és hozd a figyelmedet a légzésedre. Érezd meg a levegő áramlását az orr járataidon keresztül minden egyes belégzéskor, és minden egyes kilégzéskor.

Figyeld a légzésedet, anélkül hogy irányítani próbálnád. Figyeld meg a levegő szabad áramlását. Semmit nem kell tenned, ahhoz hogy ez megtörténjen újra és újra.

Lélegezz ki és be. Ki és be. Ki és be.

Folytasd a gyakorlatot mindaddig, amíg megjelenik a nyugalom és a békesség érzete benned.

 

  1. Gondolatfelhők

Keress egy nyugodt helyet, ahol meg tudod figyelni mi játszódik benned.

Ülj le és lazítd el az izmaidat.

Figyeld meg milyen gondolatok és érzések keringenek benned. Csak figyeld meg anélkül, hogy ítélkeznél vagy tovább szőnéd a történetet. Vedd észre, hogy a gondolataid és az érzéseid folyamatosan jelen vannak, állandóan felbukkannak, szüntelenül jönnek mennek.

Tudatosítsd, hogy ez így van rendben.

Képzeld el, hogy minden egyes gondolatod egy felhő és tekints rájuk úgy, mintha csak az eget bámulnád egy meleg nyári délutánon. Figyeld meg ahogy gomolyognak, ahogy egymás után hömpölyögnek. Figyeld meg az áramlásukat, a folytonosságukat és figyeld meg ahogy tovább haladnak az égbolton.

 

  1. Csak lélegezz!

Ha úgy érzed, hogy rajtad semmi nem segít, dühös vagy, frusztrált, majd szét robbansz és egyáltalán nincs lehetőséged egy nyugodt helyre elszökni pár pillanatra, akkor jusson eszedbe, hogy van egy dolog, ami mindannyiuknál folyamatosan jelen van: a légzésünk.

Állj meg egy pillanatra.

Vegyél egy nagy levegőt az orrodon keresztül és fújd ki a szádon keresztül.

Ha úgy érzed jól esne sóhajts nagyokat minden egyes kilégzéskor.

Ezt ismételd meg háromszor.

 

 

 

Kapcsolódó bejegyzések

About the Author /

niki@letitslow.hu

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.